19 november 2005

Is och eld i Kista

PICT1023
Det här är det första man ser av Kista från tunnelbanefönstret. Kista Entré.
Nån entré på framsidan finns förstås inte.


Idag hade jag nöjet att få åka förbi Kista, och vidare till Husby, och från Husby med en 500-nånting-buss. Kvinnor med slöja fick hjälpa mig där jag virrade runt, och alla bussar åt alla håll gick till Spånga.
Och så kom jag fram till randen av urskogen, till ett Twin Peaks-artat huvudkvarter omringat av höga gamla tallar och frostnypna bergsknallar. (Men jag vågade inte fota därinne, tyvärr)

PICT1036
Isande kallt, men klottret i busskuren mjukt.

PICT1041
Förlorade mig i makrovärldar.

PICT1032
Begrundade en trappa ett tag. Men sen var det bara att ta bussen till Kista och kontoret. Entrén ser ut som ett fängelse. Men väl därinne och däruppe får man sin belöning. Tårta för vissa. Utsikt för andra. När torrisarna som har fönsterplatserna gått för dagen kan man smyga sig fram.

PICT1044
Solnedgångar från åttonde våningen är helt spejsade. Svårt att få bra bilder genom fönstren i motljuset, men ni förstår ändå. Eftermiddagens behållning. Idag igen.

1 kommentar:

  1. Läckra och vackra bilder, gillar den på trappan mest. Det är något speciellt med att fotografera fros och isbilder i morgonsolen, blir väldigt vackert.

    SvaraRadera