19 november 2005

Bestämt mig för att stanna

Nåt Bloggforum blir det inte för mig, inte på förmiddagen. Måste sova ut. Vill inte förstöra en hel vecka framöver, som jag gjorde när jag gick upp tidigt en lördag och gjorde högskoleprovet.

Konstig kväll. Tog en Staropramen på hemvägen, på BGs på Stora gatan. Var svimfärdig av trötthet och längtade hem. Väl hemma kände jag att jag skippar det där med lägenhetsbyte. Var nämligen och såg på en nätt sekelskiftstrea på 108 kvadratmeter igår. I mitt absoluta favorithus på Söder. Paret som bor där vill ha hiss och enklare att komma ut i naturen med hunden.

Men vad ska man med en gammal vacker lägenhet till? 20 garderober och skyhöga serveringsskåp som man kan gå in i, men inte plats för ett ynka litet badkar nånstans. Jag skulle inte våga vara ensam hemma i en sån lya. Och så bara hus och hus och hus. Inte ett enda träd någonstans i utsikten. Man skulle inte ha nån koll på om det är juni eller november eller om det blåser eller inte.

Tog ett långt bad och somnade i soffan. Vaknade och såg filmen med Gone but not forgotten. Otäck historia igen. Det är inte bra att somna sådär, utan koll på kanalerna.

1 kommentar:

  1. Tittar in på favvobloggen igen.
    Underbara bilder! Frosten.. En Staro på hemvägen gör natten fulländad. En latte nu på morgonen med barnens stök i bakgrunden är scenen här hemma. Ha en skön helg!

    SvaraRadera