22 oktober 2005

Wilma våldgästar i Yukatan

Jag är stammis på weather.com, där jag håller kollen på vad som händer. Ska jag resa nånstans kollar jag alltid 10-dygnsprognosen. Och är jag på en ort kollar jag också läget nästan varje dag. Här rapporteras om Wilma.

Efter flodvågskatastrofen i Indonesien, Sri Lanka Indien och Thailand i december förra året förstår man att skydd inte betyder att sitta på rummet. Då fanns heller ingen förvarning. Ingen trodde att det skulle bli en så förödande våg. Att rädda sig upp på ett hotelltak är inget skydd om huset vattenfylls och sveps iväg.

Wilma är som de säger på CNN nu, "almost stationary". Stormens har varit i samma område ett dygn och stannar hela lördagen också, och det är bara att hoppas att ingen skadas. Men "the destruction is tremendous", säger de. Kan just föreställa mig. Mina favoritstränder i Tulum lär inte finnas kvar längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar