8 september 2005

Falskt invaggad i 20 grader och sol

Har trott på en lång brittsommar som invänjning till hösten. Cyklar, står ut ute, klonkar hit och dit i tunna sandaler och har kavajen över armen.

På hemvägen kom regnet. Ett rejält snedvridet hällregn över fulaste delen av Hornsgatan. Blev inregnad på BGs uteservering och slapp i alla fall bli genomdränkt.

Tidigare under onsdagen anmälde jag mig till en aktivitet i skärgården. Som är nu på torsdag. Ångrar mig... Senast jag var ute i skärgården kunde man vara utomhus bara korta stunder och då såg det ut såhär:

Image hosted by Photobucket.com

Och så den jäkla Apollons sms ikväll. Han skriver att han blev trött på Aten och tar tio dar på norra Kreta istället. Bara sådär. Jag kan mycket väl tänka mig Rethymnon eller Chania just nu. Eller till och med Kalamaki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar