11 september 2005

Diverse lördagsgodis

Tänk om man skulle göra så varje kväll. Rörigt värre när man inte koncentrerar utan somnar och vaknar i en helt annan film.
Har minimodifierat bloggen idag och också tagit bort och lagt till lite länkar, vilket sätter bokstavsordningssorterandet på prov, och ger mig lite samvetskval över länkurvalet.

Var ute en sväng för att handla på Konsum och köpa hämtkäk på indiern Ellora. Utanför stötte jag ihop med en "kund", som var lite överförfriskad. Verkade nyskild och lite lost. Polarna hade redan gått hem fastän klockan bara var 10 på lördagkvällen. Det är väl den vägen det går. Först uppbyggnad med fru, barn, bil, hus och karriär, och sen det nya och ovana varannanveckaslivet, när man märker att vännerna inte alls har det som man själv, eller aldrig är lediga just när man själv har de där barnlediga veckorna.

Egentligen håller jag på och lyssnar igenom mitt iTunes-bibliotek och rankar irriterande låtar med en 1:a, och dom ska sen raderas. Bara låtar med betyg 4 eller 5 ska få följa med in i iPoden, tänkte jag. 2176 låter står det att jag har och att de tar 6 dygn 6 timmar och 50 minuter att lyssna igenom.

2 kommentarer:

  1. Ellora, I like :) Lite dyrt kanske men bra mat. Har förresten samma iTunes strategi som du :)

    SvaraRadera
  2. Ellora är utmärkt för luncher. 50 spänn är väl inte dyrt heller...

    Jag langar in alla skivor jag har i iTunes. Lagt in kanske hälften, och dottern bjuder på sitt också vilket gör att jag får lyssna på sånt jag inte hade hittat fram till annars. Idag slölyssnade jag bl a på 13 CALLA-låtar och markerade alla med tre stjärnor utom två låtar som fick en respektive fyra.

    SvaraRadera