25 augusti 2005

150% beläggning

Hej hopp och så var den roliga sommaren över.

Tillbaka till jobbet för att jobba 80% och så har jag 150% beläggning, som det ser ut. Beläggning är ett av de fulaste orden jag vet. Antingen är det bara äckel i lager, eller annars för lite eller för mycket (småäckligt) jobb.

Ett uppdrag på heltid och ett på halvtid. Måste reda ut det där snarast. Jag som ska till London och allt. Eller inte alls. Whatever. Allt verkar lite otajmat dessa dagar.

Jag pratar tre timmar i telefon med en och två timmar med en annan. Jag som inte ens gillar att prata i telefon. När det ringer stånkar jag inombords eller skriker
Neeeeeej, faaaan....., inte nu igen, kan inte du svara, snälla....

men är man ensam hemma finns ingen att ropa på som kan ta telefonen.

Annat idag:

- Hyresgästen har ställt sina två papperskassar i rummet och stuckit till en faster.
- Jag har fått en CD-skiva med 30 lektioner i grekiska och ska nu lära mig lite mer än Efcharistå, poly kala och kalinichta..

6 kommentarer:

  1. Ingen garanti, men vädret i London ser ut OK för karnival, men inte mer. Skurar kanske. Don't worry.

    SvaraRadera
  2. Enligt 10-dagarprognosen ser det *mycket* bra ut söndag-måndag. Sol och 26 grader på måndagen... Suck.

    SvaraRadera
  3. Tro aldrig på prognoser. Allt jag vet är vad jag ser utanför fönstret. Jag bor här. It looks good-ish.

    SvaraRadera
  4. Nypa salt får man ha, men de där prognoserna på weather.com är rätt pålitliga så långt det nu går att förutsäga något över huvud taget.

    Var ser det good-ish ut? Här ser det bad-ish ut. Alla balkongkuddarna blöta.

    SvaraRadera
  5. Jag förklarade mig inte bra. Jag bor i London, och tittar nu ut genom fönstret, och tänker: hmmmm... carnevale con pluvio... men för fan, jag kan ha lika fel ändå: kom hit, ha kul, un poco de bailar, e todo, eh?

    SvaraRadera
  6. Anonymous Londoner:
    Förstår bara hälften. Har inte lärt mig spanska, eller vad det är, än. Kan bara beställa öl på spanska än så länge.

    Nån resa till London blir det inte för mig. Men hoppas att det blir häftigt för alla som är där.

    SvaraRadera