27 juni 2005

Typ ingenting typ

Ola!
Så är man tillbaka i Barcelona igen!
Finns liksom ingen hejd.
Gor ingeting, och visar väl dottern just nu hur man gor just det. Ingenting.

Kan också skylla på att det ar runt trettio grader.
Lage att sitta på internetcafe en stund. Skickade nyss iväg sista jobbleveransen och är härmed semesterfirare på heltid fram till slutet av juli. Närapå obegripligt.

Inatt lärde jag mig alla hälsningsfraser samt att räkna från ett till tio på spanska. Idag blir det elva till viente. Har nybñrjarkursbok med mig och är på kapitel dos.

6 kommentarer:

  1. lite avis blir man... Barcelona... Sitges... suck... jag kan säga massor med onyttiga saker på spanska, får man följa med då?

    SvaraRadera
  2. Todos los días se aprende algo nuevo -Man lär så länge man lever...
    Kanske kan användas någon gång?
    Hoppas ni har det helmysigt där nere!!!!!

    SvaraRadera
  3. Dos cervezas por favor. Den kan jag.. ändå upp till 30 öl kan jag beställa nu. Det är utveckling det.

    Självklart skulle det vara kul att åka till Spanien med nån som kan mycket onyttigheter på spanska... När åker vi?

    Helmysigt var ordet. Och lagom storstadshektiskt också, vilket är okej när man är på semester och inte behöver vara med i leken.

    SvaraRadera
  4. ola´ blev det rätt ? kan absolut ingen spanska, gillar faktiskt Italien bättre.
    Har saknat er alla, min internetuppkoppling har varit död i mer än två veckor, mina barn har retat mig för min internetabstinens men oh så rätt de haft. Har mått skit !!! Längtar efter att själv börja blogga, skriva av mig allt som bubblar omkring. Som alldeles nyss när jag efter lite för mkt vin fick för mig att "googla" efter en gammal älskare (gör ni sånt ??), fick upp ett spår som jag följde tills jag hittade en mailadress till hans jobb (han är numera VD nånstans samt mkt respekterad styrelseledamot i hmm hmm) säger inte mer har liksom redan gjort bort mig hur mkt som helst. Jag SKICKADE ett mail till hans jobb och liksom låtsades att jag hittat hans mailadress av en slump. DÖD DÖD. Att jag bara kan göra såna korkade saker, bara för att jag fick upp en bild av honom och mindes hur kär jag var, STÖN !!!
    Ja tur är väl att jag hade LITE omdöme och skickade från min hotmailadress, tack och lov.
    Men förstå att jag behöver ventilera såna här dumheter, helst då innan jag gör dem.
    "AP"

    SvaraRadera
  5. AP:
    Får man inte internetta lagom blir det lätt för mycket när man väl får lov.

    Min internetuppkoppling låg nere idag och jag blev galen. Efter 4 dar utan i Barcelona och räkningar som ska betalas och... ja, diverse.

    Känns så sårbart att ha alla bankaffärer och skit på nätet när det inte funkar.

    Angående dumma mail. Man skulle önska att man kunde ångra även mail ibland. Om de t ex inte hunnit plocka upp det. Fungerar visst i outlook på samma server, men inte generellt.

    Jag skickar aldrig mail som är tveksamma längre. Låter överengagerade saker vila ett tag, t ex om jag är jättearg. Däremot har ett och annat dumt (och mycket dumma) sms slunkit iväg.

    SvaraRadera
  6. Ja jag skulle helt klart behöva alkolås på min dator.
    "AP"

    SvaraRadera