25 juni 2005

Race för sakens skull

Jo. Jag röker. Är smått beroende.

Inte alls nikoberoende som en snusare, men att somna med vetskapen om att det finns cigaretter hemma är så mycket bättre än att vakna på förmiddagen en midsommardag och inte ha några.

Skulle precis lägga mig när jag kom på det. Det fanns inte det där reserv-paketet hemma som jag trodde, och klockan var fyra. Hade mjukismundering a la thai på och var nästan tandborstad och allting. Urtrött och färdig-oroad för idag.

Nej, då skulle jag ut på stan igen. På med skinnjacka ovanpå pyjamasen och iväg. I full fart mot närmsta korvmojje. Som förstås var stängd som den aldrig är på helger annars.

Så jag fick cykla ikapp med taxibilarna på Hornsgatan ända bort till Mariatorget, och sen hela vägen tillbaka.
Nu är det lugnt. Jag röker inte. Behöver inte. Så beroende är jag ju inte.
Bara dom finns där.

Fördelen med att vara uppe tio minuter i fem är att jag får se den första morgonsolen leta sig in i parken. Inte så ofta man är först på plats.

1 kommentar:

  1. Inget ont som inte har något gott med sig...*ler*
    Fungerar ungefär likadant när sonen inte sover som han ska, det kan bli en och annan soluppgång då också...
    Men man missar så många sådana här på norra halvklotet, så de gångerna får det vara värt det!

    SvaraRadera