20 juni 2005

"Du är snyggast här, vet du det?"

Apropå förra texten och Maruschkas kommentar

Åh, vad jag känner igen känslan av att gå som en skugga bredvid någon, men samtidigt användas som kontakt på något sätt...
Jag har en väninna som jag umgicks nära med under ett antal år, och killar drogs till oss som getingar till saft, eller rättare sagt till henne VIA mig...Och hände det någon enstaka gång att en kille faktiskt intresserade sig för MIG för min egen skull och inte hennes, så blev hon sur och ville gå, eller lade in en extra växel för att få honom att bara se henne...*suck*
Det slår mig gång på gång att männen som flockas runt henne uppenbart inte förstår att han inte är ensam på täppan. De tror att hon är oupptäckt och han den första charmören, som ensam upptäckt att hon är hans drömkvinna. De märker inte att de bara trängt sig före i kön.

2 kommentarer:

  1. I filmen "A beautiful mind" används just den där situationen för att förklara ett viktigt matematiskt teorem: om varför det funkar rätt dåligt om alla försöker maximera sina individuella vinster... Riktigt snyggt och smart, i en riktigt sevärd film.

    SvaraRadera
  2. Intressant. Ska be dottern kolla upp filmen... Hon är så bra på att hålla reda på vad vi sett och inte och vad alla skådisar och regissörer heter.

    När man själv blir dumpad eller förbisedd gång på gång är det också bra att trösta sig med teorierna om att smartare tjejer får hålla tillgodo med de mest korkade killarna, eftersom män helst väljer kvinnor som är lite osmartare än de själva, och kvinnor kanske väljer nån att se upp till. De smartaste kvinnorna och de dummaste männen sitter till slut på samma glasberg.

    Åtminstone kan man intala sig att det är den kategorin man tillhör. Idioterna som springer omkring och raggar är bara fotbolls och tippextra-loosers, som inte har något att prata om ändå, och bara vill bli försörjda.

    SvaraRadera