4 juni 2005

Budget eller Business

Det är så lätt att luras.
En dag är man budget, nästa business. Ibland både och på samma dag. För min del hänger det kanske på
- kläderna (thaibrallor och flipflops går bort då och då, och byts t ex mot jeans, kavaj och högklackat)
- datorn (som lurar folk)
- och otyget att vistas mer ute än inne när klimatet tillåter.

På dagarna kan jag vara riktigt budget. Strosar alltså omkring i det skönaste jag har med mig, och gör absolut ingenting. Skriver lite på en lapp kanske, och fotar med liten kamera.

Har dom en hotspot på hotellet och man sätter sig med datorn en stund blir man betraktad som en riktig affärskvinna. Oavsett kläder. On business. Very very important.

Funderar på om jag ska ta med datorn till Barcelona eller inte. Har ju två. Jätteburken hemma + en liten bärbar. Båda helt privata, för säkerhets skull. Den lilla kopplar jag sällan upp mot internet, också det för säkerhets skull, lite av en backup. Har tagit med den tidigare på längre tripper, mest för att kunna ladda av bilder på, men i augusti i London upptäckte jag plötsligt att den var utrustad med wifi, trådlöst nätverk, och att jag kunde sitta och chilla i baren och ta en öl och maila strunt till polare och kolla alla evenemang online osv. Såg seriöst ut kanske, men inte var det jobb.

Dessvärre måste jag jobba lite i Barcelona. Med saker jag ligger efter med. Så beslutet är härmed fattat.

3 kommentarer:

  1. När jag ska se "skitviktig" ut, kör jag med LV-portfölj som är full med allsköns bråte. Men vad tusan gör det...viktig ser jag ut i alla fall. =)

    SvaraRadera
  2. Tyngsta skälet för Karpathos är just att det ska vara så himla enkelt, jag har alltså tänkt vara budget hela semestern. Bara lalla omkring i solklänning eller shorts, kanske en tröja, inget mer. Inte massa "fix" innan man ska ut och äta på kvällen, bara softa och slappa.
    Var först sugen på Skiathos men kände att det krävde mer "fix", har varit mkt i Italien och där är alla så himla läckra jämt, går ju inte att äta middag utan totalfix, eller är det bara jag ?

    Önskar ofta att jag kunde nöja mig med att titta på folk när jag är ute och inte bry mig så himla mkt om vad andra tycker om mig.
    Men det har jag alltså skitsvårt för, grubblar faktiskt över det.

    Varför vill du bli sedd som "business" och inte bara som "budget" ?

    Den frågan ligger så nära mig själv.

    "AP"

    SvaraRadera
  3. (ursakta inga svenska tecken)

    Jag vill absolut inte se ut som business, det ar bara fascinerande att man blir behandlad sa olika bara pga en laptop.
    Skiathos ar mysigt, och en riktig stad och fina strander. Ingen bryr sig om hur man ser ut. Man kan lalla omkring i hursomhelst. Och pa Banana beach m fl behovs inga klader alls. Naturister.

    SvaraRadera