17 maj 2005

Du har mail

Filmen You've got mail (imdb), som gick på tv ikväll, måste väl ändå kunna kultförklaras, med sitt oskyldiga mailväxlande i nätrelationernas barndom. Meg Ryan och Tom Hanks till och med chattar.
Fastnade sen i Lost, som är tillvänjande. Man vill se nästa avsnitt direkt. Nu var det avsnitt 14 av 25. Släpar lite efter och får hålla tillgodo med repriserna.

I videoskåpet har jag en massa videoband som rymmer Det andra Heimat, en 13 avsnitt lång tv-film, där varje avsnitt är omkring 2 timmar. 25,5 timmar sammanlagt. Hade filmfrossarkvällar där jag såg några avsnitt i rad. Så skulle jag ha det nu - helt enkelt bli lost.
---
Men det är upp klockan 7 som gäller. Alla alarmen gick igång 7.10 imorse. Först 8 vaknade jag av att mobilalarmet faktiskt inte gav sig, och insåg att det var omöjligt att hinna till morgonmötet kl 9. Vi har nämligen samlingar på jobbet. Precis som på ett jäkla dagis. Alla ska börja samtidigt oavsett hur det passar uppdragen. Och det är inte ens något nån elak chef bestämt eller påtvingat på grund av deadlines - utan bestämt av arbetsgruppen, som alltså satte vår egentliga fria arbetstid eller flextid helt ur spel. Vi var väl 2 av 10 som kämpade emot... stressa hela vägen ut till Kista för 5 minuters möte när 90% av jobbet kan göras varsomhelst. DET tröttar ut mig, inte jobbet.

4 kommentarer:

  1. Gillar du Lost och såna mysko serier om Arkiv X så se till att ha koll på serien "The 4400". Helskum serie!

    SvaraRadera
  2. Halvmysko är bra. Ska försöka hitta nåt sätt att få koll på tablåerna...

    SvaraRadera
  3. Åh, Det andra Heimat! Lyxigt att ha det på video. Varför visa Svt aldrig en repris av serien? Förresten har jag hört rykten om att de nu spelar in en tredje del av serien.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att serien är för dyr att reprisera. Det brukar vara så.
    Jag har de första 12 avsnitten av Hill Street Blues också ser jag. Har inte kommit åt videobanden på fyra år, så det är idel gamla godingar som dyker upp när man städar ett förråd.

    SvaraRadera