31 mars 2005

Galet husdjur i stan

Skönt att det är en ny dag. Tack för uppmuntrande kommentar.

Sitter med jackan på, ska skynda mot Kista, när plötsligt tuppen sätter igång igen. Antingen har han varit tyst i 6 månader, eller just kommit tillbaka. Kanske är det en helt frigående tupp, som rymt från hönsgården eller annars är ett husdjur. Mitt i stan.
Lantligt är det faktiskt, med katter som drar in råttungar i lägenheten och sånt.

- Den var faktiskt rätt söt... men jag VILL INTE HA DEN HÄR, skriker kattägaren. 7 personer jagat den lille, som slutar i en garderob, inför proffshjälpens ankomst.

Dessbättre inte min katt, min råtta eller min lägenhet. Och tupp som husdjur skulle göra mig... just det, helt galen.

1 kommentar:

  1. Jisses galen tupp mitt i stan och inte verkar det som om han ställt om klockan heller, tuppen allstå ;-)

    SvaraRadera