21 februari 2005

Femman v 7: Om fylla

1. Minns du din första fylla? Berätta.
Den var på en utomhusfest i slutet av sjuan. Kompisen och jag delade på en liten flaska vodka, som vi gömt i parken. Vi blandade med apelsinjuice och sprang sen över fältet mot festplatsen. Mer än så minns jag inte. Hade dock varit väldigt aktiv, tiggt öl, ramlat omkring, kräkts. Blev eskorterad av kompisar hem. Neg så djupt när jag hälsade på mina föräldrars vänner att jag flöt ut på golvet. Sen kröp jag upp för trappan.

2. Hur är du när du är full?
Snäll och pratig, sen ännu snällare och ännu babbligare. Upprepar mig och ältar i värsta fall vilken otur med män jag haft osv. Värst är tjejträffar med tequila och sen boxvin på det... trivs bättre med mindre stillasittande och mer dans.

3. Har du någongång supit så du kräkts/somnat/fått minnesluckor?
Det ska mycket till för att jag ska kräkas. Men jag partajade rill ordentligt på ön i en kväll somras. Många dubbelshots av olika sorter blev det, i mycket gott sällskap. Mådde rekordilla dan efter.

4. Vad är det knäppaste du gjort på fyllan?
Jag var på finskt bröllop en gång. Vad jag gjorde går inte att berätta.

5. Hur ofta blir du full nu för tiden?
Vill inte bli full, men gillar god öl. Och den är för stark. Får balansera. Dricka små klunkar och långsammare än jag egentligen skulle vilja. I vanliga fall går jag ut på krogen ordentligt en eller två gånger i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar