2 december 2009

Fungerar fungerar inte

Nu funkar det i alla fall att publicera till den här bloggen direkt från bilder som jag tar med min nya privata mobil på ett abb som inte längre är kontantkort, som ju utan undantag tar slut när man som mest behöver.

Samtidigt har jag fått en fungerande jobbmobil och är nu high tech på åtminstone mobilfronten, men har samtidigt förlorat alla kabelkanaler och har ett trådlöst modem som av någon outgrundlig anledning måste anslutas med sladd från datorn.

Jag fattar inte hur jävla jobbigt och administrativt krångligt det ska behöva vara nuförtiden. Folk som lever själva hinner knappt sköta sina egna alla åtaganden och aktiviteter och hem, hur sjutton klarar familjer det? Och med alla ungar som ska tampas med alla grupperingar och krav både i skola, hemma, aktiviteter och framtidsplanering. De här trettio åren sen jag blev i familj och jobbat har fullständigt tröttat ut mig.

Det är värre än nånsin nu tycker jag. Det är ett samhälle som bara smörgåsnissarna på uppgång och neuvrotiker kan passa in i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar