1 februari 2009

Oops där kom den

Har inte frågat ut återvändarna från diverse kräk- och flunsaretreater hur symtomen var eller vad som hände. Men många har varit sjuka. Kanske tänkte jag i fredags att jag varit vintertrött och låg men "att jag i alla fall inte blivit sjuk", men så får jag inte tänka. Då slår det ofelbart till.

Det finns ju grader av illamående, men det är svårt att jobba eller göra nåt när man mår illa även det bara är molande magont ihop med illamående. Efter några vistelser på sjukhus med stopp i gallvägarna vet jag hur riktigt illa illamående kan kännas, för det var alltid med pytonillamående en attack började. Men magen var ju inte inblandad.

Det här har definivt med magen att göra.

Jag brukar jämföra med hur sjuk jag var när syrran och jag skulle åka hem efter två veckor på barbados. Om nån sa något snällt för att pigga upp och jag log lite, då kräktes jag direkt. Jag mådde ap-illa på stranden, i taxin, fick avvika från incheckningskön två gånger för att kräkas, och från säkerhetskontrollen en gång. Låg sen som kolli i vänthallen med dundrande huvudvärk och feber och taxfree-shop och annat tjafs fanns inte på agendan.

Med hög feber på arlanda efter tolv timmars flygning varav fyra i storm längtar man bara hem och vill inte bli utvald för två timmars genomsökning av tullpolis på Arlanda efter karibiska droger. Men så var det den gången.

Så egentligen har jag det rätt bra.
Andra bloggar om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar