25 september 2008

Utstyrsel

Jag tänkte bli kläddesigner. Förr eller senare. Behöver bara en sån där docka först, som man kan nåla upp tygbitarna på.

Själva klädidén hade jag ju för kanske sju år sen. Det är fortfarande ingen som hittat på den därute på marknaden. I alla fall har de inte fallit till föga för investerarna. Men jag har ju aldrig visat några skisser eller så, och anser själv att jag inte har nån smak.

Hela klädintresset har fallit på att leta bland kläder som ändå inte passar en själv.
Det är liksom brist på passande passform som är hela grunden i konceptet. Jag verkligen avskyr stela kläder formade efter nån som absolut inte har samma former - eller brist på former - som en själv.

Så. Så var det sagt.

Nu har tydligen bokmässan invigts i göteborg. Igen.

Önskar att jag hade tid och ro att hitta bra läsning och sen läsa lite sådär hemtrevligt koncentrerat som alla vi icke-roman-läsare avundas. Ligga på en strand och läsa böcker. Koppla av med en bok framför brasan.

Eller på sätt och vis inte.. Tänker ofta på att folk förhindrar sig från att uppleva vad som h nder omkring för att de lever i nån fiction-story i boken de stirrar in i timme efter timme. Som i varenda kapitel är intressantare än det egna uschla livet.
Det är klart att det kan vara bra och ge upplevelser och insyn i de mänskliga dramerna, men ofta glömmer åtminstone jag böckerna så snart de är lästa. Jag har minimalt med tålamod och lägger ofta av efter första kapitlet.
När storyn fått sin upplösning består oftast en känsla av förutsägbarhet. Jaha, precis som man trodde då. Kanske var den i alla fall kul att skriva och såg spännande ut att köpa.

Jag ska ändra mig. Lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar