23 augusti 2008

Lite mess vid London Bridge

Lite koll har jag ju, men att bo i kappsäck kräver sin organisatör. Följande har försvunnit:

- ögonpenna, vilket gör att jag ser blekare och fulare ut
- ett läppstift, vilket gör att jag bara har ett kvar
- min favorit-bh.

Ögonpennan ligger troligen kvar hemma, men bh:n är ett mysterium. Jag tog av den helt själv vid sängen igårnatt, och bytte till ett vitt skönt linne istället för det svarta jag hade på mig. Helt solklart.
Dagkläderna la jag vid fotänden. Och det är inte så att jag hade glömt att sätta på mig bh:n igår och bara virrar till det. Jag har gillat att ha bh så länge det varit socialt tillåtet. Det var ett par hemska år där på 70-talet när man var pubertal och jättebystig, och man helst skulle vara tanig och plattbröstad och inte ha bh.. och hade man fick man smyga och låtsas att man inte hade nån. Som sporttjej var det inte kul alls med brösten som bumpade runt hej vilt, till killarnas nöje.

Idag när jag vaknade och skulle ta kläder med till duschrummet så var bh:n alltså puts väck. Inte stor business kan folk tycka, men det gör skillnad. Jag och städerskorna har vänt på varenda pinal i rummet, dom för att städa efter dom som checkat ut och jag för att hitta mina kläder.

Nu sitter jag på ett fik och organiserar mig. Espresso, laddar över bilder så att jag kan fota, försöker packa den optimala dag- plus kväll-väskan, med allt man behöver, utan att det ska bli för tungt. Vädret är si och så.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar