29 augusti 2008

London fem dar och ingen Monday bar

Sitter nu härhemma i sängen med tre mobiltelefoner: en gammal slö kontantkortstelefon, som det inte gick att ringa ifrån i London, min trasiga K800i, som jag hårdanvänt i precis 2 år, och en exakt likadan till, men obegripligt orepad och ooanvänd som jag fick som lånetelefon idag. Nästa lycka. Modellen säljs inte längre, förstås.

Ännu lyckligare var dottern som hittat sin drömcykel. En likadan som hon blev bestulen på och till bra pris. En mörkröd bättre begagnad mountainbike med 21 växlar. Att cykla hem den från Bromma var dock ett smärre äventyr, men det får hon nog gästblogga om själv.

Just nu pågår MondayBars summer cruise, som jag så gärna hade åkt på om jag inte precis hade kommit hem från festivalande i London i dagarna fem, eller tre snarare, och behövde vara på jobbet idag och imorgon. Det blev en ogörlig kombination. Kom hem igårnatt vid den här tiden. Hann knappt sova förrän jag skulle upp och prestera saker.

Det lite tråkiga med Londontrippen var att jag redan dag ett sumpade möjligheten att läsa mail via mobilen och mobilblogga. I Berlin i maj hade jag ingen täckning, så där strulade det också. Och under spanienresan fick jag inte igång datorns trådlösa.

Nu kunde jag inte kolla läsa bloggar, facebooka och annat som jag är van vid och inte heller hålla kontakten med folk.
Systemkameran blev dagen efter stulen i samband med att jag hittade en mobil i ett ett handfat och la lite koncentration på att hitta ägaren snarare än bevaka mitt eget. Det absolut jobbigaste med att resa själv är just att bevaka sina prylar. Men det var inte mer än en kamera jag blev av med egentligen, och lite småsaker. Det är värre när man tappar plånbok, kort och pass.

Så, liksom i Berlin, blir besök på polisstationen en aktivitet. Har ringt till tre lokala kontor och gjort anmälan på ett fjärde. All lost item are going to be handed over to Brixton police office, men som sagt, det kan ta tid. Ibland lämnar folk inte in saker till polisen förrän flera dagar efterråt och inte alls till den station som ligger närmast stället de hittade prylen.

Nu ska det bli skönt att bara sova. Och dricka fjärde glaset vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar