10 juli 2008

Inte strömming på Slussen


Röd curry på take-awayen.

Att köpa strömming vid slussen att ta med i gröngräset på bloggpicknick- det var i alla fall tanken när jag upptäckte att det jag trodde var plånbok i bakfickan var en snusdosa. Och fick vända cykeln och börja leta den väg jag kommit. På golvet i Jonni's livs hittade jag den, svart mot svart entrématta. Sen kom regnet. Min typ av picknick blev en ensam curry på Hornsgatan.

Avslutade med att egen minipicknick på fem minuter vid golfbanan och cykla vidare till burkbytarträff på hornstulls strand med Anna, Lotten och Johnny, som säkert skriver mer om det lite annorlunda knytkalaset. Arrangerade burkbytarträffen gjorde Lisa, som har bloggen Matälskaren.


Visa större karta




Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar