23 juli 2008

Koppla av utan uppkoppling?

Tänkte koppla av med att köra onlinekurser i Photoshop, nu när jag har tid.
Men det är ogörligt att hitta någonstans i det fria att göra det på, tydligen. Jävla innesittarland . Tråkiga kaféer. Hamburgerrestauranger. Vem vill sitta där och jobba eller distansplugga? Eller åka till andra änden av stan där det visst ska finnas ett mysigt jobbarkafé?

Summasummarum har jag inte råd att skaffa ytterligare en kommunikationsräkning:
Betalar redan nu:
- 693 för kabeltv och bredband
- 600 för fast telefoni
- 500 för jobbmobilens privatsamtal
- 400 för tv-licensen
vilket ger mig som privatperson utgifter på över 2000 kronor i månaden bara för standardkommunikation, som jag ser det. Radio, tv, internet.

"Mobilt bredband" skulle kosta närmare 200 kronor till i månaden. Men nånstans tycker jag att jag med mina tre telekom-abb någonstans skulle kunna ta ut datorn och jobba mot nätet var jag vill.

Vi är så lurade.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

  1. Hmmmm fast telefon? Varför?

    Om jag inte hade saker och ting via jobbet så skulle jag nog ta det här:
    Mobil:
    http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/abonnemang/teliamobil/mobil_fastpris_privat.product&navigationPath=/privat/produkter_tjanster/mobilt/abonnemang/teliamobil_fastpris_privat/
    599:-

    Bredband:
    http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/internet/abonnemang/bredband/priser/?sl=privat_produkter_tjanster_internet_abonnemang_bredband_priser
    229:- 0,2-0,25 Mbps
    259:- 1,5-2 Mbps
    309:- 6-8 Mbps
    359:- 12-24 Mbps
    (Det är utan att ha Telia som förval och då måste man ju ha hemtfn där också...)

    TV:
    https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/tv/kanalutbud/?sl=privat_produkter_tjanster_tv_kanalutbud
    159:- Stor (39 kanaler)
    99:- Lagom (19 kanaler)
    Sen finns det massor med habrovinker hit och dit hur man nu vill ha det =)

    Men som jag ser det skulle kostnaden där bli (som jag skulle välja):
    Mobil + BB 6-8 Mbps + Digitaltv Stor = 599 + 309 + 159 = 1067:-/mån vilket i sin tur ger möjligheten att plocka in det mobila bredbandet för 0:- året ut och sen 199:-/mån
    https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/mobiltbredband/mobiltbredband_fastpris.product&sl=teliase_mobilt_mobiltbredband_storpuff1

    Det är hur JAG skulle lösa saker och ting =)

    Och sen ska man ju naturligtvis kolla in alla aktörer på marknaden, men det orkade jag inte utan tog första, bästa? och största? =)

    Cheers

    \\S

    SvaraRadera