10 juni 2008

Mot trenden

Hyresrättsälskare köper sina bostäder, för att ha rätt att hyra vidare utan att bli offer för marknadshyror och fastighetsspekulation. Omvända världen. Så kan man ju tro i alla fall när så många nu gjort helomvändning och inte vågar annat än att köpa ut sina hyresrätter.

Känner mig själv rätt slut efter processen, även utan något som helst engagemang för eller emot. Jag var bortrest när intresseförfrågningar och enkäter gick ut.

Har levt med ombytliga typer som fixar helt nya åsikts- och attitydpaket varannat år, men sån är inte jag. Vill helt enkelt kunna bo och periodvis byta bostadsort utan att bli vräkt från mitt hem.

2 kommentarer:

  1. Så ni ska köpa, alltså? Vad blev det för kvadrameterpris?

    SvaraRadera
  2. 24-25. 2000 då det var tapeten tidigare (innan jag flyttade hit) var budet 19 per kvadrat. Då tyckte man priset var för högt.

    SvaraRadera