3 juni 2008

Hon har ont


Stapplar omkring med höga flipflops och skavsår. Det känns inte avkopplat.

En säljare från Worldclass ringde nyss och pratade obegripligt irriterande nysvenska:
- Vad vill hon träna då?
- Pratar du med mig eller? frågade jag.
- Ja, jag undrar vad hon vill göra här?
- Vem då.. ? Om det är mig du pratar med kan du inte kalla mig för hon, jag förstår inte den svenskan, sa jag.
- Jag är inte van att dua äldre, sa han.

Men att säga hon istället för du låter ju ännu värre än att nia. Var kommer det ifrån? Kan inte tänka mig att det säljer så bra, varken på yngre eller äldre. Det låter bara korkat.

1 kommentar:

  1. hoppas du gav det mongot en verbal käftsmäll. kalla dig för "HON"!!?!?!?!

    det är typ värre än att kalla någon för hora. eller iallafall samma klass. om jag vore du skulle jag ringa säljarfirman miffot kom från och kräva en avskedning. fyfan vad jag inte klarar av!

    SvaraRadera