15 juni 2008

Berlin Veltins


Just tagit mig ut från hostelet sunflower där jag bor i ett 6-personers dorm med tjejer, troligen. Kör ju annan agenda så ingen var ju där när jag kom. När första tjej kom in gick jag ut. Hon hette döthe och skojade lite uppgivet om att alla tror hon heter dirty. I bottenvåningen är det mysigt rött med diskokula i taket och fritt internet. Men nu är jag ute en sväng i friedrichshain på ett ställe som heter VELTINS. Låter som en väskaffär, men ölen smakar gott och heter just weltins. Brautradition seit 1824. Mest gayfolk. Eller vad vet man. Extremt effektiva bartendrar i alla fall, med diverse tatueringar. Jag tror dom är tjejer. En halvstor öl kostar 2 euro och de börjar plocka ihop uteserveringen. Musiken är odefinierbar flumpop. Men bra.

1 kommentar:

  1. morsan själv kommenterar:

    Stället heter förstas inte Veltins, lika lite som stallen i Holland heter Grolsch, eller ölställen i Sverige Spendrups.
    Stället heter lämpligt nog Himmelreich Bar & Cafe. Och det var trevligt.

    SvaraRadera