21 juni 2008

Bar mux buenas


Verkar mysig, slags jazzpub for a change. Många små restauranger runt moderna museet. Just den har gatan heter carrer del carme och har parallellt med ramblan ett snäpp in i raval. Bor på ferran som ligger mitt i mitten i barria gothic mellan raval där sonar by day har varit och born, dit jag ska ikväll och käka nåt om en stund. Är lite sur att jag inte blev insläppt för de sista numren på festivalen. Hade inte en aning om att de stängde insläppet 2 timmar för tidigt. Har man biljett för 3 dagar och 3 kvällar förväntar man sig att kunna gå in och ut som man vill. Festival mer för arrangörerna själva och branchfolk, är min sammanfattning. Ett jävla bok och stök för festivalbesökarna, larvigt dyr öl och dålig info, toaletter utan papper och köa i två köer för att köpa något att dricka. Först för att köpa vatten-, öl- eller drinkbiljett och sen köa vid utskänkningen. Till slut går man direkt från skänken till toakön vid rätt musik för att vinna tid. Är lite negativ. Det var slummigt med allt skräp överallt och kändes som lite ripp-off. Att den är på populär är väl att det är fullständigt fritt att röka på och dra linor och barcaborna ser det kanske som drogpicnic till lite bra musik. Bussarna till och från nattfestivalen tog inte alla, och taxi brydde sig inte om att hundratals trötta behövde hemresa. Inte en taxi. Inga bussar. Lång lång ökenvandring i morgonsolen. Förorter och dåliga förbindelser gör mig så låg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar