20 maj 2008

Bu lindex



För vissa kan förvisso magerhet vara naturligt, men den här modellen, med en decimeter mellan urbantade lår, kunde lindex kunnat bespara marknaden. Förstår de, klädföretaget, inte att de har ett ansvar med sina modellval? Istället gör de ett medvetet val och bidrar till att sjukt magerlagt anses som något att vara på beachen. De yngre vet att modeller ser ut såhär för att få vara just modeller men som reklamköpare är det just dom som kan vägra köpa anorektiska modeller - för precis allas skull.

(både bilaga i morgontidningen och på stortavlor på tunnelbanan idag)

Lindex är medvetna i sitt val och vill nå ut till sina köpare till exempel via modebloggare. Att de skiter i hur själva målgruppen mår är en annan sak, tydligen.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Det är hemskt. Jag undrar jag, om Emma Wikstedt varit så bra för företaget egentligen. Tänker också på den töntiga reklamfilmen med Isabella Scoruppco.

    SvaraRadera
  2. Det är ju också fånigt av dem att göra en reklamgrej av att det nu går att lägga in deras kläder i bloggen. Det har man kunnat från de flesta stora kedjor och märken sedan länge. Många av oss har irriterat oss även på klänningen. Verkar om Lindex försöker satsa på lite folkhemsslampighet. Simpel kvalitet, simpel konfektion.

    SvaraRadera
  3. Jag är ingen modebloggsläsare, det är faktiskt svårt att få mig själv ens att köpa det nödvändigaste i klädväg, men jag reagerar instinktivt på att det här var riktigt fula färger och en ton som är så klen och korkad, men ändå asketisk och asocial.

    Typ.

    Nike: Det är när man ser hur tonårstjejerna tar in fastän de inte vill styras av modemaffior och lär sig att de inte duger och aldrig kommer duga om de inte fettsuger och opererar om allt.

    SvaraRadera