4 februari 2008

På vippen att trycka till

Ikväll har jag varit på vippen att trycka till på 1-kronors ryanair- och airberlin-flighter och lyckats besinna mig. Frågan är vart jag ska, egentligen. En helg i månaden i en riktig stad tycker jag vad man behöver, men jag kunde inte bestämma mig för vilken. Är väldigt sugen på att dra till Berlin, London och Amsterdam. Och till New York, men det får bli sen det. Ihop med rundturen som tar 3 månader, minst.
Fasen att den där spanskan inte fastnar. Det begränsar resandet nåt otroligt. Och jag som babblar så mycket kan inte resa till ett språkområde där man tvingas in i flera dagars tystnad, som när jag var två veckor i Mexiko och i stort sett bara pratade med kanadensare. Kunde sitta med 10 mexikanska kvinnor och deras familjer på stranden men vi kunde inte utbyta något snack, bara lite gester och leenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar