9 januari 2008

Hemliga planer

Nänä. Inga hemligheter här inte. Är jag inte alltid på väg till Sydamerika vid den här tiden på året för att istället stressa iväg på nån kortis till Thailand efter nåt jäkla projekt, som slitit ut en så att man inte vill se en dator mer, och bara vill slappa och ha det gott, inte som ensamresenär behöva bevaka sina ägodelar och sitt liv hela tiden och sova med öppna ögon.

Dottern letade efter Den här kalendern kommer att förändra ditt liv 2008, som var slutsåld på bokhandel efter bokandel, så jag gick in på Bokia i Kistagallerian och där hittade de en bortglömd, en som hamnat bland citatböckerna. Ringde dottern, som just lyckades hitta och köpt ett ex, och jag bläddrade lite i kalendern:
Va, börjar kalendern först 11 februari, funderade jag. 11 februari.

Ringde dottern.
- Nej min börjar med första veckan i januari, sa hon.
- Den här verkar börja med 11 februari, sa jag.

11 februari är kanske då det börjar. Just 11 februari hade jag tänkt mig att börja bege mig ivägåt, eller vad det nu heter när man inte vet riktigt vart.

4 kommentarer:

  1. Ibland kan jag tycka det vore riktigt trevligt om året kunde börja den 11 februari. Tänk att slipp januari och halva februari,

    SvaraRadera
  2. Chansen finns fortfarande.. att köpa kalenderna alltså. De lade undan den men sa att jag kunde köpa den med 25% rabatt, vilket de tyckte var ett bra pris, "för det är ju bara en dryg månad som saknas".

    Nej, januari, februari och mars är inte bra. Och inte december eller november heller. Och april är högst tveksamt.

    SvaraRadera
  3. Vad är det för kalendrar? Namnet drar.....och jag hade klarat mig utan februari också.

    SvaraRadera
  4. Jag la in en länk i själva bloggtexten. Man kan söka på boksiterna också. Den finns på både svenska och engelska.

    SvaraRadera