15 december 2007

Illa efter MondayBar: kanske matförgiftad?

När jag var 9-10 och hade ätit finska marmeladkulor på en släktings 60-årsfest jag ordentligt magsjuk hela natten, och förstod att jag hade mig själv att skylla. Även om man har tråkigt blir det inte roligare av marmelad.

Nu efter MondayBar-kryssningen kommer jag varken kunna dricka finska öl eller äta räkor mer, och skaldjursfavoriterna på buffén får nog vara nästa gång. Synd på favoritförtäringen. Tänk om jag inte kommer att kunna dricka öl igen.

Så magsjuk som jag blev efter 9-10 timmar hemma har jag inte varit sen maginfluensan på Barbados. Skrev på facebooken igårnatt att jag mådde lite sjösjukt. Sen jävlars drog det igång.

Jag får tänka på att jag i alla fall mådde bra under hela kryssningen och inte kan minnas att jag gjorde nåt jag måste ångra. Fast visst har man hört att man i dessa tider ska undvika julbord och bufféer. Det räcker med att nån i köket har haft nåt för att smitta alla som äter just den rätten.

Hädanefter blir det bara långkok på grönsaker och snäll buljong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar