14 september 2007

Är du fotograf eller?

Här har jag gått omkring med kameror i åratal och med digitalkamera sen juni 03. Men först nu händer det.

Snygga snubbar frågar om man är fotograf och om det är sån kamera man har som det ser ut att vara. Butiksbiträden står plötsligt och vill prata om allt möjligt, båda kamera och min cykel utanför:
- Så du har också cykelkorg på din.. ja, min cykel blev stulen förra veckan och... bubblar på. Men det börjar med frågan om jag är fotograf.

På Kista perrong kommer en snubbe fram och sa:
- Ursäkta att jag frågar.. men jobbar du på nåt projekt eller nåt?
Och det är inte vanligt att prata med en okänd från Kista ända till Fridhemsplan.

Frågade dottern om hon märkt samma.
- Mmm..

Förbluffad. En dörröppnare.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar