3 augusti 2007

Svårare än svåraste sudoki

Igår.
Onsdag alltså. Då hände flera saker. Flygmyrorna invaderade Hornsgatan såpass att jag flydde in på Expert. Väl där sålde de en kamera till mig, just den jag ville ha, fast typ 2 tusen billigare än jag tänkt mig.
Hupp.
Sen fortsatte jag på mitt ursprungliga ärende: att köpa en fläkt. En jävla fan, en sån där man blivit beroende av i Grekland, som gör att man kan sova.
Köpte Rabattvaruhusets sista stativfläkt för 695 i paket och tog sen allt det nyförvärvade tillbaka till boet och gick till parken.

DSC_0159

Denna fläkt är fotfarande i tusen bitar, som vi nu flyttar från rum till rum. Jag ställde skräpet i v-rummet. Dottern öste tillbaka bitarna till mitt rum. Nu har jag sopat ihop dem till en rostfri hög, men den ser ut som nåt som ska till grovsoprummet fortast möjligt.
Ingen ikeaaktig beskrivning på hur sakerna ska skruvas ihop fanns med i kartongen och bilden på kartongens utsida ger ingen vägledning.

Den som gillar äkta pussel och är trött på svåra sudokin som går att lösa men i slutänden ändå bara är bortkastad tid är hjärtligt välkommen hit.

6 kommentarer:

  1. Så typiskt!...Jag tycker du kan be expiditen komma upp och skruva ihop eländet?...;o)

    SvaraRadera
  2. Syrran köpte en tidigare, men sa inget om att det var ett sånt fix att få ihop den. Där fick en granne rycka in..

    SvaraRadera
  3. Det är egentligen helt fantastiskt. Här i Skåne "blommade" myrorna också i går, således har de ett utsatt datum! Hur fan bär de sig åt, de har inte ens internet!

    SvaraRadera
  4. Läste att alla fruktsamma svartmyror alla flyger omkring under en dag och letar ställe, och när de hittat dit biter de av sig vingarna.

    SvaraRadera
  5. Det där ser inte så farligt ut. Kan inte ta mer än tio minuter att skruva ihop, om det nu är skruva man skall göra.

    Har du kvar alla delar?

    SvaraRadera
  6. För mig som ändå skruvat ihop otaliga ikeamojänger är denna fläkt totalt obegriplig.
    Jag vet inte ens hur det ska se ut när det är klart, om stativet ska kunna höja och sänkas eller inte, om sladden ska gå inuti röret eller utanför... Det är en massa små skruvar här och där som jag inte fattar vad de har för funktion.

    F*n att man inte har en snäll granne här.

    SvaraRadera