2 juli 2007

Det näst viktigaste kittet

Kan nu inte hitta de näst viktigaste sakerna utöver pass peng piljett och pikini, och det är:
- solbrillor
- kepsen
- den lilla lilla koftan

Blev så glad när den lilla dök upp häromdan. Har inte använt den, men borta är den. Väntar nu på att resten av kläderna ska torka.

Har skrivit att göra lista:
- Boka Apollobåten
- Köpa Berlinkarta (tror fortfarande jag är på väg till Berlin tydligen)

Har bokat hotellrum på Santorini för imorgon natt, och båtresa dan därpå. Så får jag sms från en polare som överraskande nog ska på samma flyg och samma hotell på Ios. Han berättade att Apollo har en egen transferbåt, som går direkt ner till hamn och vidare till ett antal öar. Borde ha läst på bättre på Kalimera.se.

Jag som tycker att jag är så himla bra på research.

5 kommentarer:

  1. Men nej åker du redan.
    Ja visst ja det är ju sommar och redan juli, herregud är det möjligt ?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte åkt till Grekland förrän den 11:e efter Roskilde, men jag sadlade om eftersom det även passar jobbet bättre att ta semester lite tidigare.
    Och visst. Verkar vara juli. Min bloggfria månad..

    men inte i år. Ska testa om det går bra att mobilblogga. Har köpt 2 gigskort till mobileon.

    SvaraRadera
  3. kör på B istället så går allt bra.

    Biljett (el Bokningsnr om man ryanairar)
    Bankkort
    Bevis i form av pass
    Bergsprängare, Bandspelare eller dylik musikapparat
    Bikini
    Bolero (faktiskt och utan omskrivningar det riktiga namnet på vad du kallar den lilla lilla koftan
    Badhandduk
    Brillor
    Bandage (om du gör illa lilla dig)
    Burka (för bad hair days)
    Bag (att stasha ovanstående skit i)

    samt möjligen
    Brrraaaa humör
    Bantningspepp

    SvaraRadera
  4. Tack. Bra grejer.
    Brallor och Blogghumör ska kanske tilläggas.

    SvaraRadera
  5. Måste bara berätta hur det gick: Polaren hade transfer, men den båten skulle gå först kl 16 DAN EFTER. Och hans tranferövernattningsrum skulle ligga i Perissa, långt från Fira, huvudstan.
    Det slutade med att han fick dela mitt rum och att vi båda åkte vidare på morgonen. (Min planering och bokningar visade sig ändå vara mycket bättre.)

    SvaraRadera