21 juni 2007

Inte tyst, bara tystad och hostad på

Är inte så tyst som det verkar, även om jag fick lite social overload i Hultsfred och på jobbet de senaste dagarna. Det blir för mycket intryck. På Hultsfred var det okej för folk är glada och normala. I kista är hela den social omgivningen bedrövligt förvuxen och sur. Surt surt surt. Bara kommers.

Jaha, det är det vi ska luras göra, jobba på astråkiga jobb, och sen handla oss fördärvade i köpcentrum som kompensation på lunch och hemväg. Hur många skor kan man ha? Hur många mobiler? Man passerar 4 skoaffärer och 8 mobiltelefonaffärer varje dag i Kista centrum på väg till t-banan fast man går genaste vägen. Det tråkar fullständigt ut mig.

Jag postar från mobilen ibland, men nu är den tystad. Får konspirationstankar. Alla mail och utkast och minnesanteckningar som låg i mailboxen är raderade. Mail-läsaren finns över huvud taget inte kvar. Istället ligger där ett fånigt hälsningsmeddelande, typ välkommen, nu kan du läsa din e-post i mobilen, gå till inställningar... Tidigare kunde jag välja mellan olika mailkonton. Jag är så sur. Ingen avsändare finns heller.

Ännu värre var det tidigare idag när de ställer in tåg i Kista på grund av ordningsproblem. Ett stort jävla ordningsproblem, tycker jag, är att rulltrappor aldrig blir lagade, och framför allt att tågen inte kommer när dom ska, att informationstavlorna kör Kista-minuter:1 minut betyder ofta 3. 7 minuter betyder 12. Och på det får man stå två inställda avgångar på en skitig perrong där allt är trasigt igen, från godisapparater till informationstavlor, och sen STÅ och bli hostad på från två håll i vagnen hela vägen in till stan. Tack.

2 kommentarer:

  1. men move yo ass och tagga härifrån! du sa ju själv att du kunde överleva i indien på att sy små tygpåsar (lol) så varför inte nu? några betor att knapra på, kanske en sovsäck, what more can you possibly need när du fullständigt lackar ur på allt som heter teknik och moderniteter ca 23829038 gånger dagligen? du är en förvuxen hippie ej anpassad för detta komplicerade samhälle.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen, dotter.
    Jag var i din ålder när jag sydde små påsar och knaprade kex och gick på fullmånesfester i Goa.

    Har sen dess utvecklats till en technohippie, och behöver både mobiler, datorer och ljudförstärkning.

    Dessutom: Min e-mail-konto på mobilen har blivit hackat på nåt sätt. Såg att nån rob på telia.com har använt kontot online på nåt sätt för kontakt med damer...

    SvaraRadera