22 juni 2007

Immun mot Midsommar

Jag har utvecklat immunitet mot midsommarfirande. Jag behöver inte om jag inte vill.
Det har varit några midsomrar att minnas. Och väldigt många midsomrar som inte varit nånting alls.

Vi har lite räkor på tining. Det finns sill och potatis och lax i reserv. Om utifall ungdomarna vill käka här sen när de bestämt sig. Dottern sover. Tanto sover men granntanten grillar i kylan. Hon ringde och frågade:

- Jo, jag kommer ha lite folk här och undrar om det är okej för dig att vi grillar på min terass..
- Helst inte, svarade jag.

Hi. Självklart svarade jag inte så. Jag har inget emot att grannar grillar, bara när dom klagar.

Jag har inte kollat vad som är öppet och stängt i helgen, och inte varit på systembolaget. Ett 6-pack folköl från Ica gör ingen midsommar, antar jag.

Andra bloggar om:

4 kommentarer:

  1. Skit i midsommar, häng på till Ios nästa helg i stället!

    / PappaK

    SvaraRadera
  2. Nästa helg blir det inte. Men sen så, hoppas jag att jag inte får för mig att åka till Mykonos. Det är lätt att komma dit, men skitsvårt att komma därifrån om man inte har privathelikopter.

    SvaraRadera
  3. Ok, vore kul att träffas!

    / K

    SvaraRadera
  4. En julöl passar också utmärkt till sillen :)

    SvaraRadera