24 juni 2007

Från Midsommar till Folegandros

Midsommar över och solen tillbaka. Härligt på balkongen. Har nu ändrat min reseplanering eftersom jag precis kommer missa Ios-båten på Santorini och inte vill stanna en enda natt på Santorini nån enda gång till.

Jag ska tillbaka till Folegandros, där jag var första och enda gången år.... 1975. Då åkte jag med en fraktbåt till från Ios till Folégandros med två hippiekillar.

Vi var de enda turisterna, och de öppnade hamntavernan för vår skull. Prästen kom ner och tittade på oss och vi kände oss väldigt speciella. På menyn fanns stekta ägg, omelett, förlorade ägg och kokta ägg. Tog två stekta. På äggen hälldes olja som var blå och jag minns färgfröjden med ljusblå ägg med grön gula.

Saker har nog hänt sen dess. Man kan ju till exempel skaffa en snygg seamless solbränna innan man boardar Ios, där man ju mest sitter i skuggan och tittar på havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar