17 juni 2007

Hultsfred: En festival räcker

Jag har bestämt mig för att jag Hoppar roskilde. Ösregnet igår natt var ingen lek, men publiken lika tapper som artisterna. The ark och pet shop boys mina nya regndanshjältar. Nu är jag på tåget hem. 7.20 gick det. Det mesta lite misär på campingen efter 7 timmars regn.


"Ängen" klockan 04:02 i morse. En del har flytt regnet.

Det kändes helt rätt att packa ihop tältet istället för att lägga sig, trots att varma torra sovsäcken lockade. Man får bara vara proffs på varma kläder och två par skor etc. om man är 100 år gammal som jag.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Va, sov du ingenting alls? Hur tog du dig igenom det som var kvar av natten?

    SvaraRadera
  2. Easy-piecy. Vid fyra övergav jag Paradiset, drack kaffe och tog mig till tältet när det var uppehåll i regnet. Kvart i sex åkte jag mot Hultsfreds station och tog tåget vid 7. Festivalstanken låg tung i väntrummet, men varmt var det. Nej, nattsömn blev det ingen. Sov lite middag på eftermiddagen idag. Är lite trött, men inte farligt. Man har ju fått så mycket frisk luft. Syresatt sig.

    SvaraRadera