30 juni 2007

Bangar för en dejt

Bang bang. Väninnan föreslår att vi ska ses. Jag föreslår att vi går på Timbuktu. Kvällen fin som snus dessutom, men hon har ett viktigt möte klockan 7. Vid 8 ringer hon och säger att hon liksom sitter fast. Vid 10 att dejten var intressantare än hon trodde. Fniss.

Och vad gjorde jag då? Jag lekte överklassare på Tvillingarnas. Billigt nöje verkligen. Ty även de rika vill gå och frottera sig på bryggan i kvällssolen. På egna bryggan är det inte riktigt lika många andra att titta på.

Sen trängdes jag med folket på Grönan. Såg fritt fall och uppskjutet. Drack öl med 5-kampsgäng från Södertälje, tittade lite på Timbuktu och Mapei och på hemvägen stannade jag till vid Berns och bestämde mig för verandan. Ska man vara ute så ska man. Umgicks med turister. Italienare och amerikaner. Två tjejer från Los Angelos hade inte blivit tilltalade av enda svensk kille under vistelsen. My god. En ursnygg ball kille från New York ville få med mig upp på hotellet.

Bangade. Fy fan vad dum jag är.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer: