6 maj 2007

Fredagnatt på låtsas-beach Schöenwetter*

På odenplan, dvs senfelder platz, träffade jag tom och tom som föreslog bom-bom-ställe för kvällen. På Pappenalleen. Republiken nånting. Fastän det var på samma gata som jag bor på gick jag vilse. På fallafelstället i hörnan, som jag aldrig skulle kunna hitta igen, frågade jag två killar om vägen. Väl där dök inte tom och tom upp, utan tom och mick från fallafelstället och vi gick sen till Mauerpark. Rakt genom parken gick muren mellan öst och väst, men är idag ett lyckligt ställe att koppla av på med ungarna picnicen eller med de tusen events-tidningarna, som får en att aldrig åka härifrån.
Klubben heter schönwetter* och öppnade för säsongen med dj knigge med vänner. Knigge spelade dock inte för han hade tappat sin mobil. Och det vet vi ju hur det är att göra. Världen stannar. Avslutade långt efter gryningen under träden med fötterna i sanden i en gammal bilstol med ett helt gäng o-pretto jointrökande killar.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar