22 april 2007

Där jag satt och tittade på ållebilar


Utsikt från Mosebacke torg 8. 1 tr upp. (Bilden länkar till den annons dit bilden hör)

Mitt fönster. Mina träd. Alltid träd. Då och då hände det att det åke förbi en ållebil. Tankbil alltså. Då ville jag att mormor skulle komma och titta hon med. -Ållebilar, farliga bilar, sa jag, blivande cyklist.
Jag satt i fönstret i timmar när jag var hos mormor och morfar, och väntade på att det skulle hända nåt. Har inget minne av att jag var med i köket eller att vi gick ut.

Nu är lägenheten till försäljning igen. Utropspris 5 900 000. 3 miljoner mer än förra gången.

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Skulle sannerligen inte ha ngt emot den utsikten.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar fönster som kan öppnas helt, utan mittpinne som stör. Klart att det är fint uppe på torget, men jag skulle verkligen välja en lägenhet på torgets solsida istället, den mittemot alltså. Balkonger, västerläge..

    SvaraRadera
  3. Häftigt att du kan gå dit ibland och minnas!

    SvaraRadera
  4. Ja, så häftigt är det inte precis att minnas. Det är mer sorgligt. Hade enorma mardrömmar om skräcklägenheten under (styv-)mormors och morfars som barn. Senare fick jag reda på att det var där de bodde först.

    SvaraRadera
  5. Hej Coola Morsan,

    Vi har köpt lagenheten, den var svindyr men det var den värd.
    Nu är frågan om du kan hjälpa oss med en sak. Vi vill flytta vårt telefonnummer och behöver veta den lägenhetens tidigare nummer. Eftersom den senast ägare inte hade någon fast telefon så måste det vara den gamla numret till din mormor... kommer du ihåg det? Det vore superschysst

    Tack!
    Daria

    SvaraRadera
  6. Hej Daria, skicka ett mail till coolamorsan på gmail.com så kan jag returnera med det telefonnummer de hade på adressen förr.
    /como

    SvaraRadera