17 mars 2007

Jag är heterobög, jag!

På min födelsedag i november åt vi på Akkurat för att Hjärtat var stängt, och jag stannade kvar ett tag och pratade med en kille som sa sig älska Dag Vag.
Igår tog jag en öl på Southside efter att ha handlat nödvändigheter hos Jonnie vid tunnelbanan. Bartendern rusar fram när jag kommer in och säger: It's here now, it's here. We have Bass now.
Härligt, härligt, men farligt farligt.

En kille kommer fram en gång och påpekar att mjölk ska förvaras i kylskåp, att min mjölk kan bli förstörd. Efter en stund kommer han fram igen och säger att vi träffades när jag fyllde år.
- ??
- Akkurat.
- Ja ja, säger jag.
- Jag bor i Gröndal och har min son varannan vecka, säger han.
- Jaha. Jag bor ju här, säger jag och sveper med armen sydvästerut.
- Jag älskar schlagermusik, säger han, och diggar lite till rockmusiken i baren. Det här är bra.
- Jag är heterobög, säger han sen. Jag har varit på Bysis och dansat dirty med två lesbiska tjejer. Skitkul.
Jag får en känsla av att han vill berätta väldigt mycket mycket mer om sig själv, men jag gick hem med mjölken och somnade direkt.
---
Mellan raderna blev jag inbjuden att fira kvällen, St Patricks day, med honom och polarna på mitt nya favoritställe Southside.
Med tanke på irländarnas förmåga att supa till vardags så kan jag ju tänka mig hur det blir på pubarna en sån här kväll. Vill man inte festa och stänka öl så ska man nog hålla sig borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar