9 februari 2007

Ta med dator på tripp

Har fått igång lilla bärbara. Virusskyddet är uppgraderat och specialinloggningar fixade. Det tog sin tid men nu vågar jag koppla upp den och in den - och kan ta med den på resor, och distansjobba om så skulle behövas, och i eget val av miljö kanske. Jag skriver ungefär tre gånger snabbare på tangentbord som på papper och det gör det mycket roligare, förutom att det blir läsbart också.

Charmen med att sitta på internetcafé är överskattad, tycker jag. I Mexico var det okej för där fanns datorer på varenda litet hak och man loggade in till morgonkaffet varsomhelst. I Grekland däremot, fy fan. Man fick sitta i nån hörna på båtbokningskontoret eller påstressad i hotellreceptionen med tusen stressflåsande amerikaner i nacken.

Detta för att nu övertala mig själv att ta med datorn nästa tripp.

2 kommentarer:

  1. Men i Thailand fanns det ju väldigt bra internetcaféer. Grubblar fortfarande över det faktum att en dag så var tangentbordet liksom "svenskt" åäö satt där det skulle, förstår ju att det var nån inställningsfråga, men hur ?

    SvaraRadera
  2. Antagligen hade nån svenne varit där och mixtrat före dig.

    Jag hade ingen tur med internetcaféerna där jag var på Chaweng. Det var extremt långsamt, avbrott, och tangenterna så flottiga att de fastnade i nedtryckt läge.
    Klart det finns bra ställen, men det gäller att hitta dem.

    SvaraRadera