19 februari 2007

Missa avgångar



Jag höll pinsamt nog på att missa flyget från Arlanda till Bangkok. Ställde mig i en kö som verkade höra till en typisk jumbojätte-checkin. Efter ett tag reagerade jag på att det var så få barnfamiljer i kön. Precis. Planet skulle till Goa. Tur att jag fick veta.

I trygg förvissning om att stå rätt ställde jag mig i kön bredvid. Först efter en lång stund insåg jag att den kön också hörde till Goa och jag började leta andra köer, men det fanns inga diskar med folk nånstans. Vad som stod på skärmarna kunde jag bara inte se. Var för stressad. Och närsynt heter det väl. Kan inte läsa skyltar på håll.

Så när jag for omkring och letade ropade någon mitt förnamn från en av diskarna, hallå hallå, det måste vara du... kom, kom. Du är sist. Vi har väntat på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar