20 januari 2007

Slutsats av test

Slutsatsen är att man inte ska vara inne och peta utan att spara gamla mallen först. Som alla vet. Jag måste ha kommit åt värden på ställen jag inte tänkt, för någraoväntade saker hände.

PLUS
+ Bildbredden tillåter nu 500 och det är bra.
+ Förberett för att kunna e-posta bilder med rubrik och text direkt från mobilen till flickr, som då autopostar direkt till blogger. Bildstorleken blir då 500px. Därför var jag tvungen att ändra bildbredd.

MINUS
- Vetifan varifrån alla stora avstånd mellan rubrik och text och text och footer kommer ifrån. Jag har inte ändrat inställningarna alls, vad jag vet.
- Flickr formatterar så att bildtexten blir antingen stor eller pytteliten och gör brödtexten småttig.

Tja. Det är definitivt roligare att skriva. Men jag vill få till bildbloggandet via mobil på nåt sätt, och inte behöva ha en speciellt blogg bara för mobilbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar