21 januari 2007

Sådärja: Återställning

Nu är saker i återställt läge. Bloggen ser ut som före testerna. Går emot trenden och lägger till några länkar till andra bloggar. Skitsamma. Tog bort några länkar som inte funkar längre och nån prettoblogg som jag märkte att jag bara blir irriterad på. Från hetl vanlig okej bloggare till mediamonster.. tänker jag lite elakt.

Själv är jag också lite återställd idag. Mådde uselt igår. Ville bara försvinna och.. möjligen lämna bloggen kvar. Som ett litet minne.

När dottern inte hann laga middag, som jag enväldigt bestämt, knäckte jag ihop lite över hushållets brist på fungerande logistik, men lyckades sen i alla fall ta mig ut och träffa en polare en stund och reda ut med henne varför jag inte orkat gå ut på fredagkvällen.

När hon ringde mig på fredagkvällen orkade jag inte svara i telefon. Mobilen var nånannanstans och jag låg inlindad i täcket i fåtöljen och såg på tv. Det tyckte hon inte var nån bra ursäkt.. (tilläggas kan ju att vi inte hade bestämt nåt innan, och klockan var halv tio på kvällen och jag hade verkligen virat in mig för natten).

Nej, jag får faktiskt bli bättre på att vara kompis. Jag kunde till exempel sms:at vid 8 och sagt att jag gick till fåtöljs för natten.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att vänner ska ha krav på varandra på det sättet, har själv några bekanta som ibland går för långt och tycker en massa saker om hur och varför jag gör vissa saker eller har synpunkter på hur man liksom ska vara för att platsa som vän. Jag vill faktiskt inte ha såna vänner, då kallar jag dom för bekanta och där får dom stanna. Vänskap behöver inte vara helt kravlös men den måste vara tillåtande.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, men jag vet att jag kan vara lite dålig på att höra av mig, och så det där med telefonpratande. Det ringer ALLTID när man precis har lagt sig i bad, just ska se upplösningen i en film.
    Däremot får man vara uppmärksam på när någon börjar utnyttja en som t ex slasktratt, eller ska läxa upp och styra. Eller som skämmer ut en i sällskap. Då är det dags att göra slut.

    SvaraRadera