11 januari 2007

Inatt ska jag dygna

Jag har svårt att somna. Jag kan vara hur trött som helst. Natten är vakentid fram till vargtimmen. Sen så. Tidningen dunkar ned. Däremot kan jag nicka till i soffan till malande tv. Men jag somnar aldrig natt där.

Inatt ska jag dygna.

Dygna är att hålla sig vaken en natt för att försöka komma igen med normal dygnsrytm nästa dag. Man plågar sig igenom hela den dagen och längtar att komma hem och sova. Så somnar man alldeles för tidigt på kvällen. Dygna funkar inte. Men jag måste bara upp om några timmar.

2 kommentarer:

  1. En liten fundering bara.... men varför ska du göra så? Har du hamnat i fel dygnsrytm?

    SvaraRadera
  2. Jag har hamnat i en dygnsrytm där jag inte somnar förrän 4-5. Idag ska jag upp senast 8. Planen är ju att jobba en vanlig arbetstid idag, och sen hålla mig vaken till 11-12 ikväll och sova en normal natt. Så att jag kan ha en vanlig arbetstid även på fredag.

    SvaraRadera