20 januari 2007

Blogger: Siddesignfråga (testinlägg)

(Ser det konstigt ut är det för att jag testar)

Jag söker en mall för den här bloggen där huvudytan för text och bild är minst 520 pixlar bred så att jag kan använda 500 pixlars bildbredd, som är en av standardbredderna i flickr och för e-mail- och fotobloggning. Nu skalar jag nästan alltid om 500-bilder till 400-bilder, som blir taggiga.

Testbild 500px

Testar paul jones

Såhär ser koden ut för denna sida:

#content {
width:650px; (vill ha 750)
margin:0 auto;
padding:0;
text-align:left;
}
#main {
width:420px; (vill ha 520)
float:left;
}
#sidebar {
width:190px;
float:right;
}

Om jag ändrar till 750 och 520 i stylesheetet så att satsytan breddas och kolumnerna borde funka men så blir det inte. Hela vänsterkolumnen ramlar ner nedanför alla texter.
Nån som vet var i koden man ska skruva ytterligare?
---
Nu är det ändrat till 725 och 505. Nu tycker jag texten är för bred.
---
Och slutligen ändrade jag textbredden så att den inte blir lika bred som bilden som den var i början.
---
Dan efter: återställer till ursprunglig mall. Tester i all ära, men.. Ändrar bildstorlek till 400.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar