14 december 2006

Ute och surfar resor

... och jag resesurfar, det är därför jag är så tyst av mig på bloggen.

Det är extremt tidskrävande.

Först måste man veta vart man vill åka. Det är inte lätt när man har ungefär fem alternativa resplaner på gång. Därför måste man fokusera på en i taget och ta reda på vilka flygbolag som flyger på olika rutter, och sen söka på datum, så att de här flighterna passar ihop med dit- omkring- och hemresa. Jag förstår precis vad en bra resebyrå gör åt en.

Och förutom det ska man också få ledigt.

Sen surfar jag på orterna ifråga. Försöker undvika att gå in på virtualtourist.com där många resenärer verkar gotta sig i alla "dangers" överallt. Åk inte buss, åk inte taxi, gå inte ut på kvällen, bo inte här bo inte där, gå in i några "barris", kvarter. Och åk för fasen inte ensam tjej...

Eh. Jag får väl börja med att åka till Frankfurt. Från Frankfurt kommer man ganska lätt vidare, till exempel med Condor.

Hit till exempel: (var tvungen att minska kartan för att den var så satans ful)


De tre prickarna längst ned åt höger ska i alla fall föreställa
Isla Margerita, Grenada och Trinidad.

Jag vill verkligen både till Mexico och Playa del Carmen, till Jamaica, tillbaka till Barbados, till karnevalen i Trinidad & Tobago, till öarna utanför Venezuela och till Costa Rica. Condor flyger lämpligen också till Goa och Thailand om man skulle få andra planer..

2 kommentarer:

  1. Alla kommer iväg på resor utom jag:-( Jag har i alla fall gjort en "drömkalender" för 2007 på min blogg nu, och där ingår en massa resor, synd att det inte är på riktigt;-) Jag vill utmana dig och andra bloggare att också sätta ihop en sån kalender. Det vore kul att se hur erat drömår skulle se ut!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har en drömårsplanering redan, men icke publicerad på bloggen. Än.

    Problemet med mina resor är just att det mest är planer. Har inte rest mycket i år. Inte en enda hösttripp någonstans.

    SvaraRadera