16 december 2006

Underårig tant = sur tjej 28

Avstyrde precis besök. Ett par skulle komma och titta på min lägenhet för eventuellt byte och jag insåg att det inte går. Det är kaos runt ungdomarnas delar, där merparten av deras saker inte ligger i deras rum. Dom ligger utanför. Ska JAG städa det? Vill DOM att jag ska?

Det är när man ser sitt hem med någon annans ögon påkopplade man inser hur "bohemisk" man är. Sa som det var till på telefon till den underåriga totalt humorlösa tanten. Sa att det inte går att komma in i hallen på grund av att inneboendens klädberg ligger i vägen.

- Jag förstår, sa hon. Ett ögonblick.
Så var hon tvungen att gå och rådgöra med pojkvännen. Stackaren. Alltid fråga andra om allt.
- Klockan tre i morgon?
- Ja, det blir ju mycket bättre, sa jag, så ska jag sätta fart på städarna.

2 kommentarer:

  1. Nej, det ska jag ju inte. Det blir i så fall nån triangelvariant där förorter kan vara inblandade.

    SvaraRadera