1 december 2006

Sladdriga veckor för golf

Jag vill ha ny almanacka. Den jag har är så fylld med tråkigheter att jag tröttnat. Inte en enda resa finns med i den när man bläddrar. Den har bara fått stanna hemma. Liten smal sak. 8x16 cm. 24-timmarsindelning. Vitt papper, inte sladdrigt grådaskigt där gamla veckor syns igenom.

Men nu har den utgått. Finns inte. Det är nya format som gäller för almanackor år 2007, så att ens gamla filofax- och slimhitochdit-pärmar inte ska passa längre.
Man ska styra upp och sköta sin hobby. Golfkalender, Trainer-, Kropp & Själ- eller Trädgårdskalender... ja, frågan är vilken typ av människa man vill vara.

Golf tror jag. Vad tror du?

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Ja, när jag tänker på dej så tänker jag verkligen på urtypen av en golfare.

    SvaraRadera
  2. Det är konstigt att det tagit så lång tid att förstå sig på sig själv! ;-

    Hur går det med din golf då?

    SvaraRadera
  3. Det är mest pingis, faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Låter som golf light.. jäkligt liten bana. Och utan hål.

    SvaraRadera
  5. Så blir det när man är medlem i GRUS.

    SvaraRadera