22 december 2006

Inga bloggar om...

Rio, Rio de Janeiro, Brasilen, bodyguard, stränder.

Jungfruleig mark alltså. Mitt stora intresse. Bodyguards och stränder.

Att skapa verkligt alternativa resor för singlar, utan lyx och inhängnad, men med annan typ av säkerhet.
Så att man kan vara ute sent och i rätt/roligare/sämre kvarter. Och få hjälp att välja rätt taxi hem utan "guiden".

Vem vill sitta och vara ihopföst med 20 andra rädda svenska singlar på ett förortshotell med frukostbuffé som man aldrig hinner till?


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Jag besökte Rio för några år sedan - pre baby. Dansade på någon skön klubb - och promenerade hem till lägenheten vid stranden Ipanema med min kille. Det tog kanske 10 minuter, men vi blev utskällda när vi kom hem av våra kompisar som bodde där. Man GÅR INTE HEM. Aja baja. Vi fattade ingenting. Kändes inte alls farligt. Men killen jobbade på Ericsson och de är supernoga. De farliga slumområdena, "favelas" ligger insprängda i staden. Jag tyckte det var trist.

    Rio är en otroligt vacker stad, men jag tycker det känns tragiskt att roa sig med så många fattiga människor precis intill. Snacka om segregation.

    Fast visst är Rio värd en resa. Absolut.

    SvaraRadera
  2. Roa sig med lokalbefolkningen brukar vara det roligaste, speciellt om det är mycket musik, och språket inte behöver vara barriär. Jag tycker i ressammanhang att det är OTROLIGT trist att vara tjej, och ständigt ifrågasatt och utsatt. Men att åka taxi kan ju inte heller vara helt ofarligt. I Stockholm är taxiförarna en potentiell fara, och man måste välja rätt taxibolag osv osv.

    Man får roa sig på dagen. Sitta hemma och trycka på kvällen..

    SvaraRadera