21 november 2006

Natt till den fjärde november.

Inatt läste jag ut en bok. När jag är färdig vill jag veta lite hur andra tyckt. Värdelöst att läsa recensioner. Privatpersoners bloggar om böcker ger mer. Bokhandlare och bibliotek står i maskopi med författarna. Biblioteket tycker man ska läsa vad som helst för bibliotekens överlevnad och bokförlagen att man ska köpa böckerna.
Natten till den 21 november läste jag Natt till den fjärde november. Bra drama, tycker jag. Tänkvärt om att ge plats åt andra utan att försvinna själv.
__
Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Hej
    Gillar dina kommentarer, mycket! Tar lärdom, du skriver kort och koncist...även om du snurrar ibland så förstår jag vad du menar..Jag skriver så långt och omständigt att få orkar läsa, knappt jag själv...Men det är beroendeframkallande! Vårdar "mitt husdjur" dagligen..
    Kör på!
    Nike

    SvaraRadera
  2. Du skriver bra. Jag tycker det är skönt att en del vågar skriva uttömmande om något också, inte dras med i förkortarsjukan, att varje ämne inte får ta mer än 100 tecken eller att varje text ska vara exakt lika lång eller nåt. Man är ju inte anställd som bloggare, utan gör som man vill, än så länge.

    SvaraRadera
  3. Kul att du läst boken och tyckte om den! Jag har recenserat den nyligen på min blogg :)

    SvaraRadera